— — — — — — — — — — — — — — —
W minionym tygodniu uczniowie naszej szkoły przeżyli wyjątkową lekcję, która połączyła naukę języka angielskiego z intensywną integracją grupową. Program zajęć zatytułowany „Getting to Know You” okazał się przyjemnym sukcesem – wszystkie zaplanowane cele zostały w pełni zrealizowane, a radosna i swobodna atmosfera panująca w sali potwierdziła, że nauka przez zabawę jest najefektywniejsza.
Głównym założeniem 45-minutowego spotkania w grupach międzyoddziałowych było przełamanie barier komunikacyjnych, zapobieganie wykluczeniu rówieśniczemu oraz aktywne użycie języka angielskiego. Jak widać po entuzjazmie uczniów, udało się to osiągnąć z nawiązką.
Zajęcia rozpoczęły się od dynamicznej gry „ Bingo”. Uczniowie, zamiast siedzieć w ławkach, musieli ruszyć do akcji, by znaleźć kolegę pasującego do opisu na karcie, a opis był w języku angielskim. To proste, ale angażujące zadanie sprawiło, że w ciągu zaledwie kilku minut sala wypełniła się swobodną rozmową, a podstawowe zwroty angielskie, takie jak „Hi, what’s your name?” czy „Do you like pizza?”, naturalnie weszły do użycia. „To było idealne na start. Musiałam rozmawiać z każdym, żeby zdobyć podpisy. Nawet nie zauważyłam, kiedy zaczęłam używać angielskiego bez zastanowienia!” – skomentowała jedna z uczestniczek. Potem Alphabetical Line-Up (Kolejka Alfabetyczna). Cel zabawy był taki, aby wszyscy uczestnicy ustawili się w jednym rzędzie w porządku alfabetycznym według pierwszej litery ich imienia – na przykład Anna, Bartosz, Czesław, Daria itd. Po wydaniu instrukcji (np. “Line up in alphabetical order by the first letter of your name! Use only English!”), uczestnicy musieli opuścić swoje miejsca i zadawać sobie pytania, aby negocjować swoje pozycje,
Najważniejszy cel, czyli integracja i stworzenie bezpiecznego środowiska, został w pełni osiągnięty. Całe zajęcia przebiegły w atmosferze pełnej akceptacji i zabawy. Prowadzący dbali o to, by włączyć do aktywności każdego ucznia, w myśl zasady, że najważniejsza jest płynna komunikacja i komfort, a nie perfekcyjna gramatyka. Na zakończenie, podczas krótkiej sesji refleksji, uczniowie zgodnie przyznali, że zajęcia były nie tylko bardzo zabawne, ale też pomogły im spojrzeć na siebie nawzajem pod innym kątem. Wydarzenie „Getting to Know You” udowodniło, że nauka języka obcego może być świetnym narzędziem do budowania silnej i zgranej społeczności szkolnej.
Zajęcia zostały przygotowane przez pedagoga specjalnego Renatę Gajdę oraz nauczycieli ze Szkolnego Klubu Europejskiego: Izabelę Bartelt – Adamczyk i Magdalenę Kempę a zrealizowane przy pomocy nauczycieli języka angielskiego z naszej szkoły: p. Izabeli Bartelt – Adamczyk, Małgorzaty Janiszewskiej i Karola Opica.














































