Autor: Agnieszka Kula
— — — — — — — — — — — —
Jak sprawić, by świat oczarował młodego człowieka? Jak sprawić, by oniemiał z zachwytu i zainteresował się: biologią, chemią, geografią i fizyką jednocześnie? Odpowiedź jest prosta: zaprosić „juniorów” do udziału w zajęciach przyrodniczych. Sensorycznie uruchomić ich intelekt – pozwolić im: dotykać, kroić, sadzić, malować, podglądać, smakować, wąchać, wsłuchiwać się i obserwować.
Kółko miało charakter propedeutyczny, a skierowane było do „czwartaków”, zaczynających swoją przygodę z przyrodą. Uczniowie klas 4a i 4c zdominowali zajęcia, systematycznie i chętnie w nich uczestnicząc.
A działo się działo…
Sprawdzaliśmy:
- Jak napompować balon przy użyciu drożdży, wody i cukru?
- Jak coca-cola wpływa na zęby człowieka?
- Czy można malować sodą oczyszczoną i kwaskiem cytrynowym?
- Jak działa klatka piersiowa? (Wykonaliśmy jej model).
- Czy papierosy mają substancje smoliste?
Czym jeszcze się zajmowaliśmy?
- zgłębialiśmy życie bocianów,
- graliśmy w quize???,
- sadziliśmy: ziemniaki, cebulę, awokado; przesadzaliśmy i opisywaliśmy rośliny,
- przygotowaliśmy obchody Dnia bez Papierosa, wykonując przypinki z hasłem „Nie, dziękuję, nie palę” oraz wycinając zielone płuca, które posłużyły do wykonania drzewa.