Autor: Agnieszka Kula

— — — — — — — — — — — —

Jak sprawić, by świat oczarował młodego człowieka? Jak sprawić, by oniemiał z zachwytu i zainteresował się: biologią, chemią, geografią i fizyką jednocześnie? Odpowiedź jest prosta: zaprosić „juniorów” do udziału w zajęciach przyrodniczych. Sensorycznie uruchomić ich intelekt – pozwolić im: dotykać, kroić, sadzić, malować, podglądać, smakować, wąchać, wsłuchiwać się i obserwować.

Kółko miało charakter propedeutyczny, a skierowane było do „czwartaków”, zaczynających swoją przygodę z przyrodą. Uczniowie klas 4a i 4c zdominowali zajęcia, systematycznie i chętnie w nich uczestnicząc.

A działo się działo…

Sprawdzaliśmy:

  1. Jak napompować balon przy użyciu drożdży, wody i cukru?
  2. Jak coca-cola wpływa na zęby człowieka?
  3. Czy można malować sodą oczyszczoną i kwaskiem cytrynowym?
  4. Jak działa klatka piersiowa? (Wykonaliśmy jej model).
  5. Czy papierosy mają substancje smoliste?

Czym jeszcze się zajmowaliśmy?

  • zgłębialiśmy życie bocianów,
  • graliśmy w quize???,
  • sadziliśmy: ziemniaki, cebulę, awokado; przesadzaliśmy i opisywaliśmy rośliny,
  • przygotowaliśmy obchody Dnia bez Papierosa, wykonując przypinki z hasłem „Nie, dziękuję, nie palę” oraz wycinając zielone płuca, które posłużyły do wykonania drzewa.