Już po raz drugi w tym roku szkolnym uczniowie klas IVa ,VIb i VIc przekonali się, że lekcje z lekturą mogą sprawić sporo przyjemności, a czytanie książek jest naprawdę ciekawym zajęciem.
Tym razem uczniowie klasy czwartej omawiali baśniową powieść Jana Brzechwy zatytułowaną „Akademia Pana Kleksa”. Ta, ciesząca się od wielu lat popularnością, książka była doskonałą okazją do tego, aby zasmakować, jak wyglądały zajęcia prowadzone w szkole Ambrożego Kleksa. I tak czwartoklasiści doświadczyli lekcji kleksografii. Było gwarno i wesoło. Na twarzach dzieci pojawiły się twórcze rumieńce. Zwieńczeniem zajęć było opisanie powstałych kleksów lub ułożenie na ich temat krótkich rymowanek.
Dwie z nich prezentujemy poniżej.
Czy to wilk, czy to pies?
To już jest przesady kres!
Wokoło plamy i plamki.
To już koniec jest rymowanki!
Z atramentowego pana Kleksa świata
możemy zobaczyć wielkiego, niebieskiego ptaka.
Przypomina znanego Batmana, swego brata,
który ratuje ludzkość, świat i przeciętniaka.
Mój nietoperz wielki i niebieski
ma na imię Gacek
i jest nieziemsko męski.
Najciekawszym zadaniem było jednak przygotowanie stroju tytułowego bohatera, który byłby jak najbardziej wierny książkowemu opisowi. Na lekcji języka polskiego pojawiło się zatem sporo Ambrożych. Wykorzystane do przygotowania kostiumu elementy niejednego ucznia naszej szkoły wprawiły w zachwyt.
[widgetkit id=47]
Lektury w klasie szóstej to już poważniejsza sprawa, bo i tematy poruszane w „Tym obcym” Ireny Jurgielewiczowej, który był omawiany w klasie VIc, są o wiele dojrzalsze. I tak uczniowie, podzieleni na grupy, mieli za zadanie przygotować wywiad z głównym bohaterem- Zenkiem Wójcikiem, który mimo wszystkich zawirowań swojego nastolatkowego losu ,zachował się jak bohater, ratując wóz z małym dzieckiem Szóstoklasiści przygotowali więc programy zatytułowane: „Znani i lubiani”, „Zwykły bohater”, „Pogaduchy z Mają”.
[widgetkit id=46]
Z kolei w klasie VIb omawiana była powieść Daniela Defoe pt. „Robinson Cruzoe”. Była dobrą okazją do tego, by zastanowić się, dzięki jakim cechom udało się tytułowemu bohaterowi tyle lat przetrwać na bezludnej wyspie. Uczniowie w krótkim programie telewizyjnym zaprezentowali rozmowę z rozbitkiem, dbając o najmniejsze szczegóły, takie jak: nagłośnienie i stroje. Inne grupy miały za zadanie przygotować folder wyspy i spis- wraz z opisem i rysunkami -narzędzi, które wymyślił dzięki swojej kreatywności Robinson. Praca przebiegała w twórczej atmosferze i była dobrą okazją do wspólnych spotkań także poza szkołą.
[widgetkit id=45]