Witamy ponownie! Poniżej pragniemy Państwu przedstawić kilka informacji wraz ze zdjęciami ukazującymi rozwój i edukację uczniów klasy IIc.

Udział w projekcie Euronet 50/50 MAX

Uczniowie klasy IIc brali udział w projekcie Euronet 50/50 MAX. Celem przedsięwzięcia było właściwe korzystanie z energii elektrycznej i wody. Dzieci wykazały się pomysłowością i kreatywnością podczas tworzenia makiet. Z przygotowanych przez uczniów plakatów oraz makiet stworzona została wystawa na szkolnym korytarzu. Dużym osiągnięciem jest fakt, iż plakat wykonany przez uczniów naszej klasy zdobył pierwsze miejsce na podsumowaniu projektu Euronet 50/50 MAX.

[widgetkit id=89]

 

Spotkanie z Panem Sikorskim

W naszej klasie mieliśmy przyjemność gościć Pana Sikorskiego – Tatę Mateusza i Pawła – który przybliżył nam temat oszczędzania energii w szkole i w domu. Bardzo nas zaciekawił wykład, który był urozmaicony prezentacją multimedialną. Na zakończenie spotkania dzieci otrzymały pamiątkowe gadżety. Dziękujemy serdecznie za poświęcony czas i przekazane informacje.

[widgetkit id=90]

 

Zajęcia nie tylko w szkole

Pogłębiając nasze wiadomości o oszczędzaniu energii, wybraliśmy się na zajęcia warsztatowe pt. „Holenderski młyn czy nowoczesna elektrownia wiatrowa” do Multicentrum w Częstochowie. W trakcie trwania zajęć przybliżono dzieciom często pojawiające się we współczesnym świecie zagadnienia wykorzystania zasobów energii tradycyjnej, energii odnawialnej oraz czystych technologii. Uczniowie mieli możliwość poznania kolektorów słonecznych i elektrowni wiatrowych. Teoretyczną część zajęć urozmaicały wirtualne ćwiczenia. Każde dziecko miało możliwość zbudowania własnej konstrukcji z klocków K’Next oraz uruchomienia jej przy pomocy baterii słonecznej, która umożliwiła im sterowanie i programowanie. Dzięki zabawie klockami K’Next dzieci miały okazję poznać zasady działania maszyn wykorzystywanych w życiu codziennym oraz przemyśle.

[widgetkit id=91]

 

„Być wyjątkowym! Tydzień życia z niepełnosprawnością”

Uczniowie z klasy II c wzięli udział w programie „Tydzień życia z niepełnosprawnością” pod hasłem „Być wyjątkowym!”. Wydarzenie rozpoczęło się zbiórką szkół przy Parku im. Stanisława Staszica, by potem wspólnie przejść na Plac Biegańskiego. Tu obejrzeliśmy występy przygotowane uczniów.

[widgetkit id=92]

 

Marsz Różowej Wstążki „Bądź zdrowa mamo”

Z wielką przyjemnością wzięliśmy udział w Marszu Różowej wstążki „Bądź zdrowa, mamo” zorganizowanym przez Stowarzyszenie „Częstochowskie Amazonki”. Marsz rozpoczął się na Placu Daszyńskiego i przeszedł na Plac Biegańskiego, aby wesprzeć kobiety w walce z chorobą. Celem akcji było propagowanie wiedzy o zdrowiu.

[widgetkit id=95]

 

Nauka przez zabawę – wycieczka do Żarek

Hokus Pokus – Manufaktura Słodyczy to miejsce, gdzie uczniowie klasy IIc twórczo spędzili czas, uczestnicząc w procesie wytwarzania słodkości. Dzieci z wielką dumą i zaangażowaniem przygotowywały lizaki. Potem udaliśmy się do Muzeum Dawnych Rzemiosł. W starym Młynie wyruszyliśmy w przeszłość, w trakcie której poznaliśmy historię pięciu głównych rzemiosł, obecnych od wieków w Żarkach: młynarstwa, piekarstwa, szewstwa, bednarstwa i kołodziejstwa. W trakcie zwiedzania uczyliśmy się poprzez zabawę, rozwiązując zagadki i zadania multimedialne. Mogliśmy samodzielnie wykonywać drobne prace. Następnie poszliśmy na warsztaty „Mali włoscy kucharze”, podczas których dzieci – pod okiem Szefa Kuchni – robiły własnoręcznie pizzę z wybranych składników, którą potem zjadły ze smakiem. Dużo wrażeń mieliśmy w pracowni EtnoJura. Z siana, ziaren kukurydzy, fasoli tworzyliśmy wspaniałe zwierzątka. Byliśmy bardzo zadowoleni z własnego talentu! Była to bardzo kreatywna wycieczka., którą długo będziemy pamiętać.

[widgetkit id=93]

 

Obserwacje przyrodnicze – „Mali ogrodnicy”

Nasza klasa postanowiła założyć klasowy ogródek. Zainspirowały nas tematy lekcji dotyczące budowy roślin i ich rodzaju. Zasadziliśmy i posialiśmy w donicach warzywa i kwiaty. W pewien piękny dzień wybraliśmy się na spacer przyrodniczy do Parku Staszica. Uczniowie zapoznali się z regulaminem parku, z informacjami na temat zamieszkujących tam zwierząt oraz rosnącej roślinności. Na zajęciach edukacji przyrodniczej wykonaliśmy doświadczenie, sadząc nasiona fasoli, po czym obserwowaliśmy jej rozwój.

[widgetkit id=94]

 

Uczymy się przez działanie

W czasie zajęć uczniowie klasy IIc rozwijają swoją wyobraźnię poprzez układanie tangramów.