170519 wycieczka

Maj to w szkole doskonały czas na organizowanie klasowych wypadów krajoznawczych. I tak w dniach 17 i 18 maja uczniowie klas piątych, pełni werwy i uśmiechu, wyruszyli na wycieczkę krajoznawczą w Góry Świętokrzyskie. Program rozpoczęło zwiedzanie Muzeum Zegarów im. Przypkowskich w Jędrzejowie, które powstało w wyniku przekazania Państwu kolekcji zegarów słonecznych, przyrządów astronomicznych oraz biblioteki starodruków przez rodzinę Przypkowskich. Wszystkich zafascynowała imponująca kolekcja czasomierzy.

Następnie udaliśmy się do Tokarni, w której mieści się Park Etnograficzny i skansen wsi kieleckiej. Dzieciaki zwiedziły sektor małomiasteczkowy, wyżynny, świętokrzyski i dworsko – folwarczny. Zwiedzaniu sprzyjała fantastyczna pogoda. I choć nogi mocno bolały, to po krótkim posileniu się i odpoczynku wyruszyliśmy na dalszy podbój terenów świętokrzyskich. Kolejne kroki skierowaliśmy do Chęcin, gdzie znajduje się Zamek Królewski. Potężne baszty dominują nad okolicą i widoczne są już z daleka. Do dziś zachował się pełen obwód zewnętrznych murów obronnych, dwie wieże, baszta i fundamenty budynków mieszkalnych. Nasi wycieczkowicze wysłuchali ciekawych legend o zamieszkującej kiedyś ten zamek Królowej Bonie, niektórzy nawet zostali zakuci w dyby… no i oczywiście poczynione zostały poważne zakupy na dziedzińcu zamku.

Po tym pełnym wrażeń i bardzo wyczerpującym dniu udaliśmy się do pensjonatu. Trzeba było solidnie wypocząć. Kolejny dzień zapowiadał się równie interesująco…

W czwartek na szlaku naszej majowej wyprawy nie mogło zabraknąć wizyty w przepięknym dworku w Oblęgorku, w którym znajduje się Muzeum Henryka Sienkiewicza. Z zapartym tchem słuchaliśmy ciekawostek z życia tego wybitnego pisarza. Następnie udaliśmy się na spacer po Świętokrzyskim Parku Narodowym. Dotarliśmy na Górę Św. Krzyża. Po drodze widzieliśmy olbrzymi nadajnik telewizyjno – radiowy na Łysej Górze (dowiedzieliśmy się też, skąd wzięła się jej nazwa), wreszcie dotarliśmy do Sanktuarium Relikwii Drzewa Krzyża Świętego. Po zwiedzeniu tego przepięknego kościoła, który w słońcu i na tle bezchmurnego nieba wyglądał szczególnie zachwycająco, wybraliśmy się w drogę powrotną do domu…

Na miejscu czekali stęsknieni rodzice, którzy długo słuchali sprawozdań swoich pociech.

Opiekę podczas wycieczki sprawowały wychowawczynie: pani Edyta Niewczas i Katarzyna Głębiewska oraz panie: Edyta Chłąd i Bożena Kukla.