190613 gory swietokrzyskie

W maju klasy Va i Vc spędziły dwa dni w Górach Świętokrzyskich.

Wycięczkę rozpoczęliśmy od zwiedzenia Muzeum Zegarów w Jędrzejowie. W Tokarni, spacerując po skansenie, doświadczyliśmy, jak wyglądać mógł deszczowy dzień w dawnej wsi polskiej.
Następnie przed deszczem ukryliśmy się w Centrum Nauki Leonardo da Vinci. Obiekt popularyzuje nowoczesną naukę przez zabawę. Tematem wystawy jest zdrowy organizm ludzki – dobrze funkcjonujące ludzkie ciało, które pozwala zachować sprawność fizyczną i umysłową.

Zakwaterowani w Hotelu Ameliówka szybko odświeżyliśmy się, by po obiadokolacji skorzystać z seansu filmowego i w zależności od upodobań, predyspozycji tudzież humoru, wziąć udział w dyskotece, grach planszowych lub pokazach akrobatycznych.

Wyczerpani udaliśmy się do swoich pokoi, by pozornie udając błoogi sen, sprawdzić czujność opiekunów i wytrzymałość własnego organizmu na brak snu.

Drugiego dnia, po śniadaniu,  zwiedzaliśmy Jaskinie na Kadzielni. Wąskie i ciemne korytarze wzbudziły wile emocji. Niestety, nie udało nam się zobaczyć nietoperzy, a źródłem ich odgłosów okazały się głośniki.

Kolejną atrakcją była wizyta w Geoparku w Kielcach, gdzie świetnie się bawiliśmy grą planszową wielkości dużej sali i szlifowaniem własnego kamienia.

Ostatnim punktem naszego programu  było zwiedzanie  w Chęcinach ruin zamku z XIV wieku. Po wdrapaniu się krętymi schodami na wyskoką wieżę mogliśmy podziwiać panoramę okolicy. Niestety, Częstochowy nie udało nam się zobaczyć. Za to mieliśmy możliwość zakupienia ciekawych pamiątek z tego miejsca, dużym zainteresowaniem cieszyły się kusze i toporki, ale przegrały z ciapowatymi glutami, laserami i słuchawkami.

Opiekę nad młodzieżą sprawowały panie: Renata Gajda, Joanna Bromek, Ewa Bogdał.